Selasa, 10 Mei 2011

Doa Amalan Bagi Ibu Menyusukan Anak



"Ya ALLAH, permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan. Amin...."

Boleh juga amalkan surah Al Baqarah ayat 60. Dengan doa dan niat di hati agar dipermudahkan rezeki anak dan semoga kita mampu menyusukan sehingga anak berusia 2 tahun.

"Dan ingatlah ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air kepada kaumnya maka Kami berfirman, "pukullah batu itu dengan tongkatmu, "(ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman):"Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki ALLAH itu dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi"

Lagi amalan yang boleh diamalkan ialah zikir dengan kalimah YA MATIN (Maha sempurna kekuatannya) 70 kali setiap hari. Boleh dilakukan pada waktu malam dan subuh. juga boleh baca dan hembus ke dalam air minuman sebelum diminum.

insyaALLAH... 

sumber dari sini

2 ulasan:

  1. saya da siap2 da kumpul doa2 ni..hehe.belum rezki la plak tuk adik aleesya nye..hehe

    BalasPadam
  2. ash,
    insyaALLAH akan ada rezeki tu.. :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...