Isnin, 30 Julai 2012

Semua Pun Cerita Pasal Makanan

Salam...

Seminggu lebih dah berpuasa kan..
Jenguk fb, banyaaakk gambar makanan..
Gambar makanan waktu sahur, sungkey/sungkai (berbuka), 
dan di antara waktu. hahaha..
Semua pun teruja nak bagitahu menu apa kan..
Semangat!!! Suka... 

Saya pula sekarang ini tengah buntu nak masak apa..
Tanya incik bos, nak makan apa sungkey nanti ah?
Dia tanya balik, nak masak apa nanti?
oh.......

Tapi, menu paling mudah pun sedap jugakan..
Sahur pagi tadi, saya cuma goreng ikan bilis dan sosej lembu je. Makan dengan nasi. *boleh terlupa beli telur pula semalam.
Kalau tak, tambah telur mata kerbau.
pergh... 

Ini tengah tercari-cari menu untuk petang nanti pula. 
Yang sebenarnya, kebuntuan menu ini bukan saja berlaku di bulan Ramadhan.. bagi saya..
Bukan bulan Ramadhan pun hari-hari fikir nak masak apa.

Nak masak apa ya??

p/s yang sebenarnya juga, saya tak sabar nak mengulas buku "Bukan Sekadar Resepi" oleh Puan Roza Roslan.
Membaca pengantarnya saja buat saya teruja!! :) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...