Ahad, 26 Ogos 2012

Satu Biskut Satu Kek

Salam Syawal..
Semoga Syawal kali ini memberi kebahagiaan dan kegembiraan sebagaimana layaknya umat Islam meraikan kemenangan.

Ada yang akan mula bekerja esok kan? Termasuk saya.

Cuti Syawal kali ini, saya berasakan agak penat.

2 hari sebelum 1 Syawal, saya menjahit langsir yang dibeli oleh mak. Bermula dari pagi sampailah malam. Sambung pula ke pagi esoknya. huuuu...

Nasib baik awal-awal dah buat biskut. Kali ini, saya cuma buat popia kering inti udang kering, german cookies (dalam kuantiti yang terhad saja), brownies lapis cheese (loyang kecil), dan kek hati parek (setengah adunan).

Sengaja buat sikit dan kecil. Sebab memang dah agak mak akan beli kek dan biskut, banyak pula tu.

Untuk german cookies dan kek hati parek, pertama kali nak buat. Alhamdullilah jadi.. sedappp.. isk.. ujub pula dalam hati.

Kek hati parek adalah kek Sarawak. Selalu, orang umumnya cuma kenal kek lapis saja dari Sarawak. Kek lapis sisik ikan, kek lapis tikar getah, kek lapis masam manis, macam-macam lagi nama dan coraknya.

Dengan bakat membuat kek yang agak tumpul, seeloknya buat yang mudah saja. :D Buat dalam setengah adunan pula tu.

Layan gambar saja dulu ya.. Lain kali saya kongsikan resepinya.

Kek hati parek dan german cookies.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...