Isnin, 27 Jun 2011

Berganjuh Di Hujung Minggu

Yup, berjalan-jalan di hujung minggu. incik bos mengajak ke Kuching, dengan tujuan utama membeli peralatan komputer. Dan biasalah, sambil menyelam sambil minum air. Shoooppinnggg.. Bertolak dalam lebih dari jam 8 pagi. Dah lewat dah tu.. Balik, sampai rumah dalam jam 9 malam lebih.


Seperti biasa, 3 jam perjalanan pergi dan 3 jam perjalanan balik, inilah kerja Nur Iman dalam kereta

Sampai Kuching, dalam jam 11 pagi, terus ke rumah sepupu dulu. Sebab memang rancang nak jalan-jalan dengan dia. Lama tak jumpa eh.. 


Nur Iman dengan mama apui

Ada satu tempat makan kesukaan kalau pergi ke Kuching. Restoren Singapore Chicken Rice. Suka sangat makan di situ. Pertama, semestinya sedap. Lagipun berbaloi, murah dan paling penting juga cepat. 


Lain kali kena pesan satu nasi ayam untuk Nur Iman. Lebih dari separuh nasi saya, dak Iman yang makan. 

Saya ambil kesempatan untuk membeli 2 helai pashima (lama dah mengidam, naik mengigil. harhar), blok mainan untuk Nur Iman (hadiah ulang tahun kelahiran pertama), alat ganti komputer untuk incik bos (untuk baiki komputer pelanggan). 


1 warna kelabu hitam, 1 lagi warna merah jambu warna warni


dak Iman punya. Siap ada kad "happy birthday" lagi.


Semestinya incik bos yang punya

Ya.. lupa pula. Benda pertama sekali yang saya cari...


ehem.. saya ada cermin mata baru. Malam sebelum pergi berjalan-jalan, cermin mata yang lama patah tertanggal kanta pula. Jadi, sepanjang perjalanan saya dalam keadaan rabun. muahaha..

Sebelum balik, kami singgah di Seratau.. Sebab incik bos juga shoopppiiinngg manok 2 ekor. Seekor jantan seekor induk hitam. wahh.. lebih-lebih pula ya.. haha.. 

Terima kasih yang penuh dengan kasih sayang untuk incik bos kerana sudi membawa saya dan Nur Iman berjalan-jalan, makan-makan.. dan membeli belah. he... Ya.. tau, penat tu pandu kereta pulang balik. Memandu lagi di sekitar bandar Kuching yang sesak. Terima kasih banyak-banyak, tau.. muaah.. 

2 ulasan:

  1. salam jihah...
    huuuuu jauhnya perjalanan nak ke Kuching..
    seronok iman dapat pi jalan-jalan & makan nasi ayam...HAPPY BIRTHDAY IMAN.

    BalasPadam
  2. salam kak mazz...
    hee.. jauh jugalah kalau bawa slow and steady.
    dulu2 masih berdua, naik motorsikal pun pernah. haha..
    dak Iman kata, tq.. :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...