Rabu, 10 Ogos 2011

Ya Allah, Aku Mohon Agar Dikasihani... Part 3

Ya Allah maha pengasih
Tiada bandingan dengan apa-apa sekali pun
Kuatkanlah iman ku ya Allah
Berikanlah hidayahMu terus terusan kepadaku

Nekad dan tekad hati ini pada ketika itu
Suatu hari nanti, aku akan menyembahMu sebagai seorang muslim
Itu janjiku kepadaMu Allah
"Namun bukan sekarang," kataku ketika itu 
Hati masih lagi kacau dan terumbang ambing
Tidak pasti kepada siapa mahu dirujuk
Tambahan umur tidak mengizinkan
Aku masih di bawah jagaan orang tuaku
Dan hati ini berlengah lagi pada waktu itu

Terdetik beberapa ratus kali sepanjang waktu
Aku rindu menjadi seorang muslim
Aku curi-curi memakai pakaian sebagai seorang muslimah
Aku mula mual memakan makanan tidak halal
Jadi tawaran melanjutkan pelajaran ke universiti
Adalah satu jalan bagi memanjangkan langkah
Mendekatkan aku kepada janjiku kepadaMu

Aku mula pandai berdalih untuk pergi ke upacara atau kegiatan agama
Terasa sungguh perbuatan itu drastik
Apalagi bila berada di institusi pengajian tinggi
Tiada siapa yang memantau agar aku menghadiri ke upacara keagamaan
Aku bebas... separuh bebas
Sekali lagi aku dikelilingi oleh insan-insan yang dikatakan kuat agamanya
Agama yang diturunkan oleh orang tuaku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...