Sabtu, 2 Julai 2011

Mayau Ransi!

Itu dia... Mayau Ransi!

biasa... gambar ihsan pakcik google

Sayup-sayup kedengaran... TRANSLATION PLEASE! Eh, tak sayup rupanya.. 
Mayau Ransi itu tambah tolak darab bahagi sama dengan kucing yang tengah marah atau mengamuk atau meradang. Intipatinya, tetap sama ya.. 

Catatan ini tidak berkaitan dengan kucing yang masih ada atau yang tengah jalan-jalan cari partner.
Ini cuma imaginasi saya dan sepupu di suatu ketika dulu. Kami adalah seekor kucing. Satu ekor kucing saja ya.. dan apa yang kami katakan samada dari saya atau sepupu, itu adalah luahan hati seekor kucing.

Sepupu: "Asyik-asyik aku! Sikit-sikit aku!"
Saya: "Aku buat itu! Aku buat ini!"
Sepupu: "Menyapu aku! Basuh baju aku! Mop lantai aku! Semua akulah!"
Pada saat ini ketika itu, saya memang mengimaginasikan seekor kucing tengah pegang penyapu, pegang mop, dan cuci kain baju.
Saya: "meow!meow!meeeooowwwww!"
Sebab saya dah kehilangan kata-kata akibat imaginasi yang terlebih-lebih.

Kami berdua pula terkekek ketawa. Lupa dengan penat lelah sebagai seorang anak perempuan sulung yang dibebani kerja rumah setiap masa. 

Kesimpulan, buat sendiri ya.. nak ngap sandwich telur ni.. muahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...